Sidor

20170428

Fashion Revolution Week



Den här veckan är det Fashion Revolution Week. Fashion Revolution föddes den 24 april 2013 då en textilfabrik kollapsade i Bangladesh, 2500 människor skadades och 1138 människor dog i olyckan. Det är knappast många som undgått hur smutsig modevärlden är idag. Den är både ogenomskinlig och ohållbar och behöver nödvändigt en förändring, en revolution! Genom kunskap och nyfikenhet tror jag att vi kan komma långt, så nu frågar jag dig: Vem har gjort dina kläder och under vilka förhållanden? Gå in på Fashion Revolutions hemsida för att läsa mer och gå med i revolutionen!

Om du vill få en bättre inlick i modevärldens baksida tycker jag du ska ta och se på dokumentären The True Cost. Du hittar den bland annat på Netflix. 

Jag har beslutat mig för att göra en drastisk förändring i min egna klädkonsumtion. Detta år kommer jag inte köpa några nya plagg som jag inte vet är hållbart och etiskt tillverkade. Egentligen kommer jag att hålla mig från att köpa nya kläder helt och hållet. Istället kommer jag använda eller göra om det jag har eller hittar på loppis. Våra val kan förändra någons liv, så vad tänker du göra? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar